MainPort configureert jaarlijks honderden telefoons en tablets met Samsung Knox of Microsoft Intune. Na de uitrol verzorgt MainPort voor veel bedrijven ook support en ondersteuning aan eindgebruikers.
Applicatiebeheerder ontlast
Het uitbesteden van de support is van grote toegevoegde waarde voor de klanten van MainPort, zegt CTO Bas Zelissen. “Applicatiebeheerders hebben de handen vol aan managen van leveranciers en diensten of het schrijven van een privacybeleid. Ze hebben bijna geen tijd meer om ad-hoc vragen te beantwoorden of problemen op te lossen.”
Doordat MainPort de support op zich neemt, kan de applicatiebeheerder focussen op zijn daadwerkelijke taken. “Daarbij wordt hij niet gestoord door vragen van een gebruiker over apps die niet werken of een kwijtgeraakte puk-code”, aldus Zelissen.
Support op Nedap
Een groot voordeel is dat MainPort inmiddels weet met wat voor vragen of problemen eindgebruikers kunnen komen. “We weten wat de gebruiker kan vragen, kunnen zijn toestel overnemen en hebben inzicht in wat het probleem nu echt is.”
Als er veel vragen of problemen over hetzelfde punt komen, kan daarnaast ook besloten worden om de configuratie eenvoudig aan te passen om het zo voor iedereen op te lossen. “Omdat we daarnaast met veel thuiszorgorganisaties werken, hebben we ook nog eens veel kennis over bijkomende producten zoals Nedap.”
Gebruikers met vragen of problemen kunnen de servicedesk van MainPort altijd bellen, maar er is ook een kennisbank met veel uitlegartikelen. “Die artikelen worden per maand toch zo’n duizend keer bekeken”, besluit Zelissen.